X
تبلیغات
•*♥*•معجزه قران و ادعیه •*♥*• - خواص اسماء الله

•*♥*•معجزه قران و ادعیه •*♥*•

خواص دعاها و آیات قرانی در رفع مشکلات زندگی




– یعنی بی نیاز کننده نیازمندان در همه چیزی: این نامی است که آب به برکت این نام در چشمه ها و سنگها جاری است . هر محنت زده و از خلق نا امید گشته هر روز ده هزار بار بگوید بزودی خدا او را توانگر گرداند و هر که تواند به عدد بخواند غنی گردد . عدد ان بیست و هشت هزار و سیصدو شصت و هشت است.

– اگر در خلوت به عدد کبیر و تکسیر این چهار اسم خدا را بگویید به مدت چهل روز ( یا کافی یا غنی یا فتاح یا رزاق ) عجایب بینی شیخ گفت من به ذکر این اسماء مداومت کردم روز چهلم سقف خانه باز شد و چهل کیسه زر سرخ در خانه انداختند و به زبان فصیح گفتند اگر نود به ان اضافه کنی ما نیز بر ان بیفزاییم و اگر کم کنی ما نیز کم کنیم و اگر در این عدد بمانی ما نیز میمانیم مجموع عدد کبیر و تکسیر این اسما ء هشتادو شش هزارو پانصدو هیجده عدد است شرح زیاد است عارفان را اشاره کافی است .

یکى از نزدیکان آیت الله امینى (ره ) از قول ایشان مى گوید: در شبانه روز ساعتى را تعیین کن و با حضور قلب ذکر یا غنى یا مغنى را تکرار کن .




+ نوشته شده در  چهارشنبه 26 مهر1391ساعت 0:16 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



یا حَلیم  گل رز 

در خاصیّت اسم (حلیم) گفته‌اند که در وقت آب‌دادن درخت و کِشت، این اسم را بر کاغذی نویسند و با آب بشویند. آن آب بر هر زمینی که رسد محصول آن زیاد شود و از آفت سالم ماند. ان‌شاءاللّه.

برای پیدا کردن آرامش، بردباری و صبر در مقابل مشکلات،  در هر روز 88 مرتبه ذکر «یا حلیم» گل رز



«  یا حیّ  » 
گل رز

مرويست كه مداومت بر كلمه مباركه يا حي بعد از هر نماز 18 مرتبه موجب طول عمر و دفع مرگ مفاجاة و توسعه در امر معاش خواهد بود.




+ نوشته شده در  دوشنبه 24 مهر1391ساعت 9:41 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



مصور(تصویرکننده)

هو الله الخالق الباری المصور له الاسما الحسنی

ترجمه: اوست آفریدگار عالم هستی ، پدید آوردنده جهان و جهانیان ، نگارگرصورت خلایق ، و هم او راست نامهای نیکو.

مصور اسمی است برگرفته از تصویرگری ونگاربندی و آن ناظر بر ذات مقدسی است که صورت ها را در رحم ها به هر کیفیت که خواهد نقش می زند 

اگر کسی می خواهد صاحب فصاحت و بلاغت و طاقت لسان گردد و برشعر گفتن قادر شود این ذکر را 2082 مرتبه بخواند « المصور» .




+ نوشته شده در  یکشنبه 23 مهر1391ساعت 6:0 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



نور( روشن و روشنی بخش) 

اگر کسی بخواهد تاریکی های زندگی از دل او پاک شود و به صفای دل برسد هر روز256 مرتبه ذکر« یانور» را بخواند .


وارث( ستاننده)

اگر کسی می خواهد از تنهایی داخل قبر یا هر مکان د یگر هراسی نداشته باشد ذکر« الوارث» را از اذان صبح تا قبل از طلوع آفتاب 1000 مرتبه بخواند .

یعنی خدا باز ستاننده دادهاست از خلق : هر که مداومت کند به این نام خاصه در شب وقت خواب یا در زمان تنهایی حضرت حق او را تنها نگذارد و در قبر لطف حق مونس او گردد باید که در اخر این اسم هفت نوبت یا حداقل سه نوبت این آیه را بخواند رب لا تذرنی فردا و انت خیرالوارثین ، تا از وحشت ایمن گردد .





+ نوشته شده در  جمعه 21 مهر1391ساعت 11:15 PM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

 



مهیمن( شاهد و نگهبان)

 اوست خدایی که خدایی جز او نیست شاه پاک و بی عیب و ایمنی بخش و شاهد و نگهبان

خداوند متعال، از اول خلقت تا آخر بر همه چیز شاهد است و هم او جهان و جهانیان را حفظ می کند .

اگر کسی می خواهد صفای باطن داشته باشد 125 مرتبه ذکر « یامهیمن» در شبانه روز . و برای شناخت و راه یابی به باطن افراد و اشیا 125 مرتبه خوانده شد جهت پی بردن به باطن و ضمایر اشخاص ، 41 روز متوالی هر شبانه روز یک غصل انجام داده و بعد از غصل 1040 مرتبه ذکر« یامهیمن» را بگوید




+ نوشته شده در  جمعه 21 مهر1391ساعت 5:14 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



الواسع الشهید  

این دو اسم را ممزوج کنند و او عین الف شین دال ی ه در مربع هشت در هشت تکثیر کنند و نزد خود نگهدارند در مال و فرزند برکت بسیار بیند

اگر معیشتش کم باشد اسم الواسع را بر خاتم یا کاغذ نوشته و پیش خود نگهدارد در روز اسم را تکرار کند خدا روزیش را زیا د کند


عدل(دادگر) 

وتمت کلمه ربک صدقا و عدلاً لا مبدل لکلماته 

ترجمه:کلام خدای تو از روی راستی و عدالت به حد کمال رسید و هیچ کس آن کلمات را تبدیل نتوان کرد.

« عدل» ذات مقدسی است که به عدل و داد حکفرماست و جمیع اقوال و افعال او عادلانه است. خداوند ، تمامی ممکنات را به عدل، خلق فرموده و عدالت او در تمام ابعاد خلقت وهستی ، به حکمت و مصلحت حکفرماست . خداوند به عدل واحسان فرمان می دهد



+ نوشته شده در  پنجشنبه 20 مهر1391ساعت 6:38 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 





شافی(شفادهنده امراض)

parandeh3

و اذامرضت فهو یشفین :همان خدایی که چون بیمار شوم مرا شفا می دهد.

parandeh3

الشافی یعنی شفا دهنده امراض روحی و جسمی و عافیت بی واسطه و رفع کننده بلا به سبب اندکی از دعا.

اگر کسی برای دوای هر دردی ذکر«یا شافی» به عدد کبیرش 391مرتبه موجب شفا مریضی و باطن می شود و اگر برطعامی که مسموم شده بخوانید دفع سم شود. تعویذ نافع برای طعام: « بسم الله الشافی بسم الله الکافی بسم الله معافی بسم الله الذی لایضر مع اسمه شی فی الارض و لا فی السما و هو السمیع العلیم»

مکسر «الشافی» برای شفای مرض حامل آن مریض نافع است.

parandeh3


 مکسر الشافی

یفاش
افشی
شفیا




+ نوشته شده در  سه شنبه 18 مهر1391ساعت 7:12 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


اعلی(بالاتر- برتر- بلند مرتبه تر)

اعلی به معنی کسی است که از نظر رتبه ، برتر و بالاتر است . 

اگر کسی می خواهد هرمخالفی را موافق خود کند اسم « اعلی» را 111 مرتبه نوشته و همراه خو دش حمل نماید.  جهت نافذ شدن کلام و جلب محبت و دوستی مومنین نسبت به خود این ذکر را 111 مرتبه بخواند. برای رفع تب شدید که به هیچ طریق قطع نمی شود روی 3 قطعه کاغذ کوچک اسم « اعلی» را نوشته و طی 3 روز متوالی هر روز یکی از این کاغذ ها را بلعیده و قبل از بلعیدن کاغذ در حالی که در دهان قرار دارد 3 مرتبه سوره توحید را خوانده و بعد خوانده شود : « بسم الله الرحمن الرحیم قلنا لاتخف انک انت الاعلی»

 

کریم ( بزرگوار- صاحب کرم)

کریم ذات بخشنده ای است که کرمش نامتناهی و نعمتش بی پایان است . خداوند نفعش دائماً به تمام موجودات می رسد. 

اگر کسی می خواهد با عرش کریم ارتباط برقرار کند شب موقع خواب بر ذکر « یاکریم» مداومت نماید . و برای رزق و روزی ذکر « یاکریم» را به عدد کبیرآن یعنی 270 مرتبه هر روز مداومت کند

 



+ نوشته شده در  سه شنبه 18 مهر1391ساعت 2:13 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



 

الغِیاثُ : (فریادرس - پناه دهنده پناه جویان )

به معنی مغیث یعنی خداوند متعال در شدائد فریادرس فریاد خواهان است . به جهت مبالغه در کثرت اغاثه مضطرّین مسمّی به مصدر شده و به همین معنی است غوث که هر دو واوی اند . خواندن آن در همه حال برای رفع اضطرار و ترس در تنهائی و قوّت در کارها نفع عظیم دارد . اگر سختی عظیم پیش آید که به هیچ وجه رفع نشود در تنهایی رود و با هیچکس سخن نگوید و هزار بار بگوید : «یا مغیثُ اغِثنی بحقِّ بسم الله الرّحمن الرّحیم یا صاحِبَ الرّای و السّمع بحق ال طه و یس» فی الحال اجابت شود انشا الله .


 در هر عصری از اعصار نماینده ای از طرف باری تعالی بر روی زمین جهت پناه دهی و فریاد رسی بندگان وجود دارد که او را غوث(پناه) می نامند . او حجت حق و خلفة الله است اولین غوث حضرت آدم (ع) می باشد از جنس انسان است چون فقط انسان می تواند مظهریت تامه صفات حق را داشته باشد .

اگر کسی اضطراب یا ترس یا وحشت دارد ۱۵۱۱ مرتبه ذکر « الغیاث» را بخواند.



+ نوشته شده در  دوشنبه 17 مهر1391ساعت 6:12 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



الضارّ – یعنی رساننده الم درد خواری و مصیبت بهر که خواهد : و این نامی است که زمین و آسمان به برکت این نام قایمند . هر که را طالب جاه و مرتبه عالی باشد و زیادتی قدرت و منزلت هر شب این اسم را صد بار بخواند .

النافع – یعنی رساننده شادی و منفعت چه در صورت خیر و یا شر : نامی که دریاها به برکت ان نهایت ندارند هر که در سفر و در خرید و فروخت و در حین زراعت به ذکر این اسم مداومت نماید او را در ان کار سود بسیار پدید اید و به مال او هیچ نقصانی نرسد اگر در کشتی ترس غرق شدن باشد هر کس ده هزار بار بخواند ان کشتی ایمن گردد .

النور – یعنی پیدا و روشن هستی او به نشانهای ظاهر و بر دارنده حجابها از دلهای بندگان انرا که بخواهد: نامی که موسی علیه السلام در بیابان از صورت آتش انی انا الله شنید هر که هر شب سوره نور را هفت بار بخواند و به عد کبیر این اسم تکرار کند نوری در باطن او ظاهر گردد و اگر مداومت نماید آن نور در ترقی باشد و اگر میسر نباشد هفت جمعه پیوسته مداومت نماید .

الهادی – یعنی پیدا کننده و راه نما باسباب نفع و ضرر بندگان : نامی که دلهای بندگان مقرب به معرفت خدای تعالی به برکت این اسم راه مییابند هر که نظر به آسمان کند و دست بردارد و چندانکه تواند این اسم بگوید و دست بر روی خود کشد الله تعالی او را راهنما و دلیل بفرستد تا خود از عین عنایت بالهام او را راهنمایی کند .



+ نوشته شده در  یکشنبه 16 مهر1391ساعت 8:5 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



الغَفورُ:

این اسم خداوند به معنی غافر است که برگرفته شده از کلمه غفر به معنی پوشانیدن . یعنی خدا آمرزنده و پنهان کننده آثار گناهان بندگان است. غفور یعنی کسی که بسیار عفو میکند و گناه بنده را می پوشاند اعم از آنکه اثرش نماند یا بماند ولی محو که آن هم به معنی عفو هست یعنی از بین بردن اثر گناه طوری که انگاری اصلا گناهی نبوده .

به این کلمه جهت رفع وسواس مداومت نماید


امام رضا علیه السلام فرموده اند : جهت پنهان ماندن از خطر و پنهان داشتن امور کلی هزار و دویست و نه (1209) نوبت برسنگی سیاه خواند و در چاه اندازد ونیز فرموده: هر که بعد از نماز جمعه ورد سازد و صد (100) نوبت بگوید:« یا غَفاّرُ اغفِرلی ذنوبی» از جمله مغفورین گردد و حقتعالی پرده او را ندراند


عزیز(نیرومند و توانای همیشگی)

عزیز، به ذاتی گفته می شود که قاهر و غالب بر تمام مخلوقات و ممکنات است .

اگر کسی می خواهد به علوم غریبه از طلوع فجر تا قبل از طلوع فجر 94 مرتبه ذکر« یا عزیز» خوانده شود و جهت عزیز ماندن همیشگی 40 مرتبه در روز خوانده شود و 41 مرتبه بعد از نماز صبح برا ی رزق و روزی و در نزد مردم روزی 100 مرتبه این ذکر خوانده شود 

 

وقت بیرون امدن از خانه ذکر زیر را ۱۲ مرتبه بخواند وبه خود بدمد:

 یا عَزیز ذوالعِزِّ وَالاِقتِدارِ اَعِّزنی



+ نوشته شده در  شنبه 15 مهر1391ساعت 2:12 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 




برّ (نیکخواه)parvaneh2

بر، یعنی نیکوکار . خداوند بر بندگان خود نیکی می کند و این نیکی ، همانا قطع نکردن روزی آنان به سبب گناه کردنشان است .خداوند متعال ، بر است و احسان و نیکی خود را در مقابل گنهکاری و طغیان خلق قطع نمی کند. parvaneh2

اگر کسی می خواهد توفیق اعمال صالح را داشته باشد و از سختی ها مسون باشد بعد از نمازهای یومیه ذکر« البر» را به تعداد 202 مرتبه بخواند .parvaneh2

 

حفی(مهربان)parvaneh2

حفی، یعنی ذاتی که به تمام امور و به همه موجودات عالم محیط است و در تلطف و مهرورزی به بندگان ، بی  دریغ است.parvaneh2

اگر کسی می خواهد به آگاهی در مورد ضمائر برسد و یا می خواهد محبتش در دل کسی بیفتد ذکر«الحفی»را 98 مرتبه بخواند.parvaneh2




+ نوشته شده در  سه شنبه 11 مهر1391ساعت 10:11 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


متکبر(صاحب رفعت و عظمت و جلال خارج از تصور)

هو الله الذی لا اله الا هو المک القدوس السلام المومن العزیز الجبار المتکبر

ترجمه: اوست خدایی که خدایی جز او نیست شاه پاک و بی عیب و ایمنی بخش و شاهد و نگهبان و نیرومند و فرمان فرما و صاحب عظمت 

تکبر از صفات خاص خداوند  متعال است و این اسم به وجودی اطلاق می شود که واجد تمام بزرگی ها باشد  هیچ ممکنی ، واجد این صفت نیست و هیچ کس مجاز نیست خود را به این صفت موصوف گرداند .

اگر کسی می خواهد در میان مردم دارای عظمت و جلال شود بر ذکر« یامتکبر» مداومت نماید و اگر ترس از کسی در دل  وجود دارد برای رفع آن 662 مرتبه این ذکر خوانده شود و هنگام حضور در مقابل متکبران و صاحبان قدرت برای متواضع ساختن  نفس آنها نسبت  به خود 662 مرتبه این ذکر خوانده شود 


 

+ نوشته شده در  سه شنبه 11 مهر1391ساعت 5:5 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 




احد در لغت به معنای یگانه و بی همتا میباشد   

۱- برای راسخ و ثابت ماندن ایمان و اعتقادات در تمام مراتب زندگی در هر روز ۱۳ مرتبه با توجه به ذات احدیت ذکر شریف یا احد را بگویید

۲- جهت مغلوب نشدن در هیچ مرحله ای از مراحل زندگی در یک مجلس ۱۰۰۱ مرتبه یا احد گفته شود

برای بدست اوردن قدرت مطلق :يك سال  هر روز 1001 بار بگو یا احد

 اگر روزه داشته باشي و حيواني نخوري زود تر انجام مي شود




+ نوشته شده در  دوشنبه 10 مهر1391ساعت 0:0 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 




مجیب ( اجابت کننده)dinamit

ان ربی قریب مجیب : همانا خدا به همه نزدیک است و دعای خلق را می شنود و اجابت می کند .

اگر کسی می خواهد دعایش به درگاه خداوند مورد قبول قرار گیرد 1001 مرتبه « المجیب»  بگوید و به خداوند عرض حاجت نماید مایوس نگردد. و اگر در آخر دعا و حاجت خود از خدا 26 مرتبه این ذکر« یاسریعُ یا مجیبُ» بخواند دعایش مستجاب گردد.

 جهت رفع حوائج مهم (يک يا چند حاجت)، کمي بعد از طلوع آفتاب روز جمعه يا در صورت موفق نشدن، بعد از نماز ظهر و عصر روز جمعه، 1001 مرتبه خواندن اسم مبارك «المجيب» بسيار مجرب است. 

هر كه 110 بار اين اسم مبارك «المجيب» را بگويد و حاجت خود را بخواهد حاجاتش برآورده شود و هر كه دايم مداومت كند ايمن ماند از نكبات دنيا.

مداومت بر اين اسم مقدس « سميع الدعا و مجيب الدعا» موجب استجابت دعاست.

جهت رفع حاجات هر روز 350 مرتبه ذكر «نعم المولي و نعم النصير» خوانده شود.dinamit




+ نوشته شده در  شنبه 8 مهر1391ساعت 10:20 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



ظاهر (پیدا)

خداوند واجب الوجود و مخلوقات ممکن الوجود هستند خداوند غائب است یعنی پنهان علم و حیات و قدرت عین ذات خداست، علم غائب است عالم علم به علم خود دارد اما علم او دیده نمی شود . ذات خداوند شناختی نیست و هیچ کس راه به آن ندارد . 

اگر کسی بخواهد شود و جود مقدس امام زمان(ع) بر او ظاهر گردد روزی 1106 مرتبه ذکر« یاظاهر» را بخواند .

 

باطن( پنهان از دیده ها)

خداوند در خفا و ظهور کمال دارد او در ذات و صفات یکتا است خورشید یکی است ولی ظهور و تابش نورآن کثرت دارد موجودات به نور خورشید دیده می شوند ولی کثرت موجودات دلیل بر وجود چند خورشید برای دیدن آنها نیست . دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین  به علی شناختم من بخدا قسم خدا را .

اگر کسی می خواهد پی به ضمائرو معانی موجود در قلب اشخاص پی ببرد باید  ذکر« یاباطن» را به تعداد 62 مرتبه بخواند .




+ نوشته شده در  پنجشنبه 6 مهر1391ساعت 7:14 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


القَریبُ : gool dadan 

دو معنی دارد : 1- نزدیک به خلق خود از راه علم ازاین جهت که هر کس او را بخواند برای وی اجابت کند ، چنانچه فرموده است : «فَإنّی قَریب اجیب دعوه الدّاع» . 2- عالم بودن به وساوس دلها که حجابی و مسافتی میان او و دلها نیست چنانچه خود فرموده است : «انّ‌ الله یحول بین المرء و قلبه» و بدانکه قرب و بُعد او سبحانه به حسب مسافت نیست چه او سبحانه به همه خلق خود از رگ گردن نزدیکتر است که «نحن اقرب الیه من حبل الورید» . پس اگر قرب او سبحانه به حسب مسافت بود ، بایستی که نزدیکی او به کسی که در مشرق است مستلزم دوری او باشد به آن کس که در مغرب است . پس نزدیکی او به خلق خود به حسب علم است و نزدیکی خلق به او به حسب عبادت . «در درون جانم و ز جان من سوائی --- نزدیک گر چه هستی امّا ز من جدایی» . در اکثر اوقات این اسم مرادف با اسم «مُجیب» گردد و برای نزدیکی معنی ، با یکدیگر مداومت می شود . مداومت «یا مُجیبُ» برای آسانی دشواریها نافعست . 

امام رضا علیه السلام فرمودند : هر که صد و ده (110) بار بگوید «یا مُجیبُ» وحاجت خود عرض کند حاجات او بکلی برآورده گردد و هر که دایم مداومت کند این دو اسم را ، ایمن شود از بلاهای دنیا .

جهت رفع تمام دشواریها در هر روز 312 مرتبه «یا قریب» ( و یا حداقل 30 مرتبه) خوانده شود.





+ نوشته شده در  سه شنبه 4 مهر1391ساعت 11:16 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


القاهِرُ : labkhand

یعنی مقهورکننده وقهّار . قهّار صیغه مبالغه آن است . بمعنی شکننده کردن هرگردن کشی با انواع رنج وخواری . به هر صورت تفوّق دارنده بر هر چیزی و تسلط بر جبابره و قرار دهنده فرمان بر هر احدی به موت ، که هیچ آفریده را طاقت امتناع از فرمان او نیست .

 جهت غلبه و تفوّق بر همگنان به دنبال هر نماز 306 بار بگویند . 

چون برابر ظالمی آیِه «هُوَ القاهِرُ فَوقَ عبادِه» را تا آخر بخوانند ، از وی متضرر نشوند .

 بسیار گفتن این اسم و «یا قَهّار» حب دنیا را از دل بردارد . و برای مبارزه با نفس اماره خوانده شود

 در محاق ماه آخر شب گویند «یا قاهِرُ یا قَهّارُ یاذاالبَطشِ الشَدید انتَ الذی لایُطاقُ اِنتِقامُهُ» و نفرین بر دشمن کند فنا شود .

 امام رضا علیه السلام فرموده اند: هر کس که بسیار گوید این اسم « یا قَهّار» را خدای تعالی غم ورنج وزحمت دنیا از دل وی بردارد وبر نفس خود غا لب آید

 هر که میان فرض و سنت نماز جمعه بر نیت قهر دشمن صد (100) بار بخواند خصمان وی مقهور شوند وصفای باطن او را حاصل آید و در معنی بردل او گشاده گردد .

اگه در زندگی گره کور یا مشکلات سنگینی وجود دارد به نیت باز شدن ان گره  اسم یا قاهر را با مشک و زعفران در کاسه چینی بنویسید و بشویید و آن آب را بخورید

 هرکس ذکر " القاهر "  برای پیدا شدن گمشده ۲۰۰ بار بخواند٬ پیدا شود.



ماشاالله :labkhand

حضرت‌صادق(ع) فرمود: هر کس هزار‌مرتبه در یک مجلس (ماشاءَاللّه ) بگوید در همان سال به او حج روزی گردد، اگر در همان سال نشد تأخیر کند خدا در اجل او تا روزی کند حج را بر او.




+ نوشته شده در  دوشنبه 3 مهر1391ساعت 6:0 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 






حفیظ( همیشه نگهبان)

ان ربی کل علی کل شی حفیظ

ترجمه: همانا پرودگار من بر هرچیز نگهبان است یعنی آنکه خداوند تا زمانی که بقای هر یک از موجودات را مصلحت بداند حافظ و نگهدارنده ی آن از تلف شدن و فساد است  و این دائمی و مداوم است و و محدود به مقطع خلق مخلوق نیست . 

اگر کسی می خواهد می خواهد از شر شیطان و اجنه درامان باشد بر خواندن اسم « الحفیظ» مداومت نماید و جهت نجا ت از زندگی نکبت بار، و در جایی که مار عقرب زیاد است و جلوگیری از سقط بچه در دوران حاملگی یا مردن آن بعد از تولد بعد از نماز ( صبح ،ظهر یا عصر) روز جمعه 998 مرتبه با خط باریک و ریز روی کاغذ  بنویسد و بر بازو بندد.



+ نوشته شده در  شنبه 1 مهر1391ساعت 10:45 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



از امام سجاد(ع) روایت شده است که فرمودند:

یکسال بعد ازهرنماز از خدا خواستم که مرا اسم اعظم تعلیم فرماید تا آنکه روزی بعد از نماز صبح خواب بر من غالب شد.

مردی را دیدم که میگفت اگر اسم اعظم میخواهی این کلمات را بگو


اللهم اِنّی اَسئلُکَ بِاسمکَ اللهُ اللهُ اللهُ اللهُ الذی لا اِلهَ اِلّا 
هُوَ رَبُّ العَرشِ العظیم


ختم دیگر : 

 خواندن این ختم بعد از هرنماز برای رسیدن به حوائج می باشد

ازجناب سلمان روایت است:

(( هرکس ۱۰ روز بعداز نماز صبح قبل از اینکه با کسی سخن بگوید

دعای زیر را ۱۰ مرتبه  بخواند سپس سوره ((یاسین))را بخواند


 هر حاجتی داشته باشد بی شک بر آورده میشودواگر روا نشود بر من لعنت فرستد))

به درستی که اسم اعظم الهی در این دعاست:

 
بسم الله الرحمن الرحیم

 
یا قَدیمُ  یادائِمُ یا حَیُّ یا قیّوم یا فَردُ یاوَتر یا واحِدُ یااَحد

 یاصَمَدُ یامَن لَم یَلِد وَلَم یولَد وَلم یکن له کفواً اَحد

وصلّی الله عَلی مُحمَدٍ وَ آله اجمعین بِرَحمَتِکَ یا ارحمَ الرّاحمین




+ نوشته شده در  جمعه 3 شهریور1391ساعت 12:47 PM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


                                        
 
 
 
باقی ( همیشه جاوید)

ویبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام : و ذات خدای منعم و با جلال و عظمت زنده ابدی است.

فنا ضد بقاست . ازلیت ، خاص ذات مقدس احدیت است یعنی این که وجودی از « بی نهایت گذشته» موجود بوده باشد، تنها وتنها ، ویژگی  وجود خداوند است .

اگر کسی بخواهد عمر طولانی داشته باشد در هر روز 113 مرتبه ذکر« یاباقی» خوانده شود .

خدای همیشه باشد و هست بدون تغییر و تبدیل : نامی که به برکت ان اهل بهشت در بهشت در ایند و از هول قیامت ایمن گردند . 
امام رضا ع فرمود هر که در هر شب صد بار بگوید عمل او مقبول گردد و هر که هر شب صد بار و در شب جمعه هزار بار بگوید خدا دعای او را مستجاب گرداند و اعمال وی مقبول درگاه خدا شوند و خدا به نظر عنایت بر وی نگرد .



+ نوشته شده در  پنجشنبه 30 تیر1390ساعت 12:57 PM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


 

                                               


 


صفت مانع برای خدا یعنی خدای بازدارنده از بلاء 

 هر که را جفتی ناسازگار باشد هنگام خواب این نام بسیار گوید سازگاری حاصل شود 

و هر که در زمان نزول آفت و بلا مثل حمله دشمن بیگانه و یا برف و باران سخت و خطرناک

 و امدن ملخ و باد و طوفان و هر بلائی که از ان ترسند به گفتن این نام مداومت نمایند در امان باشند.



+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 تیر1390ساعت 5:52 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

                                               

 

صادق(راست گفتار)

و اتیناک با لحق و انا لصادقون

ترجمه: و به حق و به راستی به سوی تو آمده ایم و آنچه گوییم صدق محض است ثواب به عهده ذات مقدسی است که در وعده خود راست گوید و ثواب کسی را که وفا نموده به عهد او کم نکند.

اگر کسی می خواهد نفس و باطن خود را از کدورت پاک کند هر روز 195 مرتبه ذکر« یاصادق » را بخواند 



+ نوشته شده در  جمعه 24 تیر1390ساعت 7:1 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


                                                          

           

 

فالق(شکافنده)

ان الله فالق الحب والنوی : همانا خداست شکافنده دانه وهسته.

فالق یعنی ذات مقدسی که به نور وجود ، شکافنده ظلمت عدم است . استعداد دانه با کاشتن آن در زمین ظهور می کند . بعد از کاشتن دانه بقیه کار با خداست و تمام شرایط را او آماده می سازد تا دانه شکافته شود و سربیرون آورد.

اگر کسی گمشده ای دارد برای پیدا کردنش ذکر« یافالق» را به تعداد 211 مرتبه بخواند .




+ نوشته شده در  پنجشنبه 23 تیر1390ساعت 8:43 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


     


    * امام رضا فرموده اند: هر کس اين اسم را هفت بار بر آب روان يا آب باران بخواند و طفل بدخويي بخوردُ خوش خوي گردد و خوش دهن.
    * مداومت بر اسم المقيت براي توسعه رزق نافع است.
    * براي برآمدن حاجات، اين اسم را بر کوزه خالي نوشته و آن را پر از آب کنند و بخورند که مقاصد و مطالب بر مي آيد و مجرب است.
    * به جهت شفا پيدا کردن مريضي که مايوس از زندگي است اسم المقيت را به تعدادي که امکان دارد در ظرفي نوشته، در آن آب ريخته و به مريض بخورانند.



+ نوشته شده در  شنبه 18 تیر1390ساعت 2:0 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

              
 
               
 
 
ذکری موثر و مهم برای اهل سلوک

ازجناب عارف استاد شوشتری است که: یک شب در حال خواندن دعای جوشن کبیر بودم به این اسم (یا خیر ذاکر ومذکور)رسیدم .برق آن مرا گرفت و مرتباً تکرار میکردیم.حالا چه چیزهایی مرحمت کرد،بماند،به هیچ کس نگفته ام. اگربه کسی میگفتم الان هم میگفتم .خیلی چیزها خداوند مرحمت کرد که اگر بگویم تعجب کرده و باور نمیکنید.خودت شروع کن تا نتیجه اش را بگیرید.



 

+ نوشته شده در  شنبه 11 تیر1390ساعت 6:32 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



جناب شيخ رجبعلي خياط ميفرمود:در يكي از شبهاي جلسه،رفقا شخصي را آوردند كه وقتي من نگاه كردم {به باطن او}وحشت كردم و ديدم سه نوع حيوان درنده است كه  مربوط به سه رذيله اخلاقي او بود .پس از پايان جلسه وقتي به آن شخص نگاه كردم ديدم به شكل انسان درآمده است . تا آن موقع مفهوم ((يا سريع الرضا)) را متوجه نشده بودم كه اگر خدا بخواهد در يك جلسه ازهمۀ بديهاي ما صرف نظر ميكند.
 
 

+ نوشته شده در  جمعه 3 تیر1390ساعت 8:24 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

 

         

 

قوی( توانا- قدرتمند)

ان الله قوی شدید العقاب

ترجمه : همانا خدا توانا و سخت کیفر است

یعنی خداوند قادر به ذات است و نه قادر به قدرت چون قدرت خدا ذاتی است . نمی توان گفت که خدا هست ولی قدرت ندارد یعنی خداوند قبل از آنکه قدرت را خلق کند قوی بود .

 



+ نوشته شده در  چهارشنبه 1 تیر1390ساعت 0:25 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


                    


برای مکاشفه ی عالم باطن :
 
برای ارتباط با عوامل غیبی و از جمله مشاهده موکلین نوری ذکرها و آیات فراوانی موجود است.
به این ترتیب:
در چهل روز اول : یا نور یا قدوس( 426   به اضافه ی عدد نام ذاکر )
در چهل روز دوم : سبوح قدوس ربنا و رب الملائکه و الروح ( 448 به اضافه ی عدد نام ذاکر )
در چهل روز سوم: مسبحات قرآنی
در چهل روز چهارم : آیه ی نور به تعدا 66 تا 256 مرتبه

 


 

+ نوشته شده در  یکشنبه 29 خرداد1390ساعت 0:37 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 






.وقتی که خداوند آدم را خلق کرد فرمود: یا آدم مهریه حوا را معین کن تا او را بعقد تو در آورم عرض کرد مهریه اش چیست ؟خداوند فرمود سه صلوات بر حبیب من .

.کسی که بعد از نماز ظهر بگوید اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ؛از دنیا نرود تا قائم آل محمد (ع) را ملاقات کند .

در پشت کوه قاف دریایی است که ماهیان آن ذکرشان صلوات است ؛ هرکس قصد گرفتن آنها کند دستش خشک میشود؛ اگرماهیان سایر دریاها صلوات میفرستادند بدام صیادان نمی افتادند .




+ نوشته شده در  یکشنبه 18 اردیبهشت1390ساعت 8:21 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر