X
تبلیغات
•*♥*•معجزه قران و ادعیه •*♥*•

•*♥*•معجزه قران و ادعیه •*♥*•

خواص دعاها و آیات قرانی در رفع مشکلات زندگی

 
babolgif 3 عکس متحرک نیمه شعبان


منقول از امام صادق (ع) : اللهم انك لا يكفي منك احد و انت تكفي من كل احد من خلقك فاكفني كذا و كذا . ..در مكارم الاخلاق آورده اند كه پيامبر به حضرت علي فرمودند كه هر گاه در ورطه و مهلكه اي افتادي بگو : بسم الله الرحمن الرحيم لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم اللهم اياك نعبد و اياك نستعين

براي ترس بي مورد يا اگر از كسي ميترسيد سوره فيل را بخوانيد




+ نوشته شده در  جمعه 26 مهر1392ساعت 6:13 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


شکلک های محدثه

          

امام صادق(ع) فرمودند :به نیت دفع شرّ سخن چینان وغمّازان

 سوره جمعه را هشت بار بخواند




+ نوشته شده در  پنجشنبه 25 مهر1392ساعت 0:25 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


«والقربان ما یقصد به القرب من رحمه الله من اعمال البر» 

 قربان هر کار نیکی است که 

انسان به وسیله آن بخواهد به رحمت خدا نزدیک گردد



عید قربان روز رها شدن از تعلقات دنیوی

 و رهایى از هر آنچه غیر خدایى است


+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 مهر1392ساعت 8:48 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


niniweblog.com


پیامبر (ص) فرمود: این دعا امت مرا از غم و اندوه در امان می دارد.

 «لا حول و لا قوه الا بالله، لا ملجا و لا منجی من الله الا الله» 

 «هیچ جنبش و پناه و گریزی از خدا جز به سوی او نیست.»




+ نوشته شده در  دوشنبه 22 مهر1392ساعت 9:48 PM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


شکلک های محدثه


قطب راوندى از حضرت امام صادق (ع ) روایت کرده است که هر گاه بر تو ناراحتى و غم عارض شد و شدت پیدا کرد، سجده کن و بگو:


يا مُذِلَّ كُلِّ جَبّارٍ يا مُعِزَّ كُلِّ ذَليلٍ قَدْ وَحَقِّكَ بَلَغَ مَجْهُودى

 فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَفَرِّجْ عَنّى


(اى خداى قدرتمندى که هر ستمکار قدرتمندى در درگاه تو ذلیل است و او را ذلیل مى کنى و اى عزت بخش هر ذلیل ، آن سختى و بلایى را که تمام کوشش من براى فرار از آن است رسیده ، به حق خودت و به محمد و آل او، مرا از آن برهان ).




+ نوشته شده در  دوشنبه 22 مهر1392ساعت 0:1 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



السلام علیک یا ابا جعفر یا محمد بن علی ایها الباقر 

یابن رسول الله

 انا توجهنا واستشفعنا وتوسلنا بک الی الله

 و قدمناک بین یدی حاجاتنا 

یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله




به غربت علی و خاندان او سوگند

امام ما ز جهان رفت با دلی مغموم

هماره قصه مظلومی‌اش به خاک بقیع

بود ز غربت قبرش برای ما معلوم



سالروز شهادت جانسوز نهال گلشن دین،

نور دیده زهرا، سپهر دانش و بینش،

امام محمد باقر(ع) تسلیت باد



+ نوشته شده در  یکشنبه 21 مهر1392ساعت 4:47 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


عکس آش نذری بمناسبت ولادت با سعادت آقا امام رضا علیه السلام که توسط مژده جون دختر خوب آبادان و کمک مادرش پخته و پخش شد . 

مناسبت آش نذری بعدی عید سعید غدیر هست که علاقمندان و حاجتمندان می توانند نیت کنند و شرکت نمایند.


 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


+ نوشته شده در  شنبه 20 مهر1392ساعت 6:45 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



از امیر المؤ منین (ع ) روایت شده که براى پریشانى و رفع مشکلات این دعا را بخواند:

اللهم انى اتوجه الیک بنبیک نبى الرحمه ، اهل بیته الذین ! اخترتهم على علم على العالمین فذلل لى صعوبتها و حزونتها، و اکفنى شرها فانک الکافى المعافى و الغالب القاهر (خداوندا روى به سوى تو مى کنم با توسل به مقام پیامبر رحمت و اهل بیت او که همگى پاک و برگزیده از بین همه مخلوقاتند که مشکلات و غمها و سختى ها را بر من آسان و کوچک سازى و مرا از شر بدیها حفظ کنى که تو بر همه این امور قادر و توانایى


حسين گويد: از حضرت ابى الحسن موسى بن جعفر عليه السلام دعائى ( برای رفع مشکلات ) خواستم ، در نامه اى به من نوشت و دستور داد که بگويم :

اللهم ادفع عنى بحولک و قوتک ، اللهم انى اسالک فى يومى هذا و شهرى هذا و عامى هذا برکاتک فيها و ما ينزل فيها من عقوبة او مکروه او بلاء فاصرفه عنى و عن ولدى بحولک و قوتک ، انک على کل شى ء قدير. اللهم انى اعوذبک من زوال نعمتک و تحويل عافيتک و من فجاة نقمتک و من شر کتاب قد سبق اللهم انى اعوذبک من شر نفسى و من شر کل دابة انت اخذ بنا صيتها انک على کل شى ء قدير و ان الله قد احاط بکل شى ء علما و احصى کل شى ء عددا. 

منبع: کافى ، ج 4، ص 346. صحيفة الکاظمية ، ص 291.




+ نوشته شده در  جمعه 19 مهر1392ساعت 0:44 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures-www.shabahang20.mihanblog.com ۩۞۩ 


از امام جواد (ع ) نقل است که براى رفع گرفتارى و غم و پریشانى

 این ذکر تکرار شود:

یا مَنْ یَکْفى مِنْ کُلِّ شَى ء وَ لا یَکفى مِنْهُ شَى ء اِکْفِنى ما اَهَمَّنى 





+ نوشته شده در  پنجشنبه 18 مهر1392ساعت 6:19 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


 


از يونس روايت شده است كه گفت : به حضرت رضا عرض كردم : دعائى كوتاه به من بياموز فرمود: بگو:
يا من دلنى على نفسه ، و ذلل قلبى بتصديقه ، اسالك الامن و الايمان فى الدنيا و الاخرة .

 (كافى ، ج 4، ص 371 و 392. صحيفة الرضا، ص 214)


دعاى آن حضرت براى طلب هدايت و بقاء بر آن

اللهم اعطنى الهدى ، و ثبتنى عليه امنا، امن من لا خوف عليه و لا حزن و لا جزع ، انك اهل التقوى و اهل المغفرة .
 (صحيفة الرضا، ص 215. اكمال الدين ، ص 267. مصباح كفعمى ، ص 306)

دعاى آن حضرت هنگام چرخانيدن تسبيحى كه از تربت امام حسين عليه السلام است

از آن حضرت نقل است : هر كه تسبيحى كه از تربت امام حسين عليه السلام درست شده را بچرخاند و بگويد:
سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اكبر.
با هر قطعه اى از تسبيح خداوند شش هزار نيكى براى او نوشته و شش هزار گناه را محو مى كند، و شش هزار درجه مقامش بالاتر رفته ، و همين مقدار شفاعت را نصيب او مى نمايد.

 (صحيفة الرضا، ص 243. بحار، ج 101، ص 133)
    



+ نوشته شده در  چهارشنبه 17 مهر1392ساعت 6:41 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


 



فرمودند اگر کسی حال پریشانی داشته باشد و در هیچ کاری ثباتی نداشته باشد این آیه کریمه را بر سیبی با قلم اهنی بنویسد وآن سیب را بخورد حال او نیکو شود و از سرگر دانی و پریشانی خلاصی پیدا کند .(سوره طه آیه 135)

قُلْ کُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَ بَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ اَصْحابُ الصِّراطِ السَّویِّ وَمَنِ اهْتَدی





+ نوشته شده در  دوشنبه 15 مهر1392ساعت 0:2 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد 


در فضيلت و بزرگي اين دهه مبارك ادله بسياري از قرآن و سنت وارد شده است:


1-الله سبحانه و تعالي مي فرمايد: /{والفجر وليال عشر} [الفجر/2-1]


(قسم به سپيده دم و قسم به شب هاي دهگانه)


ابن كثير رحمه الله در تفسير خود مي گويد: منظور از اين ده شب دهه ذي الحجه است همانطور كه ابن عباس رضي الله عنهما و ابن زبير ـ رضی الله عنهما ـ و مجاهد و ديگران گفته اند. (رواه البخاري)


2-و همچنين از ابن عباس رضي الله عنهما روايت است كه فرمود: رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمود: «هيچ ايامي نيست كه نزد الله سبحانه و تعالي عمل صالح محبوبتر از اين ايام باشد» گفتند: و نه حتي جهاد در راه الله؟ فرمود: «ونه جهاد در راه الله مگر شخصي كه با جان و مال خود خارج شود و هيچ كدامشان را برنگرداند».


3- و الله سبحانه و تعالي مي فرمايد:


{ويذكروا اسم الله في أيام معلومات} [الحج/28]


(ونام الله را ياد كنند در روزهاي مشخص)


ابن عباس رضي الله عنهما در تفسير آن مي فرمايد: يعني روزهاي دهگانه ذي الحجه (تفسير ابن كثير)


4- و از ابن عمر رضي الله عنهما روايت است كه رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمودند: «هيچ ايامي نيست كه عمل صالح در آن محبوبتر از اين ايام دهگانه باشد؛ پس در آنها بسيار تهليل (لا اله الا الله) و تكبير (الله اكبر) و تحميد (الحمدلله) بگوييد» (رواه احمد)


آنچه در اين دهه مستحب است


1-نماز: در اين ايام زود رفتن براي انجام فرائض در مسجد و بسيار انجام دادن نوافل مستحب است زيرا اين اعمال از بهترين قربات است. ثوبان ـ رضی الله عنه ـ مي فرمايد: شنيدم رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمودند: «بر تو باد بسيار سجده بردن براي الله كه تو سجده اي براي الله نمي بري مگر آنكه الله تو را به خاطر آن درجه اي بالا مي برد و گناهي از گناهانت پاك مي كند» [رواه مسلم] و اين فضيلت در تمام سال وجود دارد.


2-روزه: از هنيده بن خالد ـ رضی الله عنه ـ از همسرش رضي الله عنها از برخي از همسران رسول الله ـ صلي الله عليه و سلم ـ روايت مي كند كه «رسول الله ـ صلي الله عليه و سلم ـ نهم ذي الحجه و روز عاشورا و سه روز از هر ماه را روزه مي گرفت». (رواه الامام أحمد و أبوداود و النسائي)


امام نووي رحمه الله درباره روزه ايام ده گانه مي فرمايد: روزه آن شديدا مستحب است.


3-تكبير و تهليل و تحميد: به دليل آنچه در حديث ابن عمر رضي الله عنهما كه گذشت وارد شده است: «پس در اين روزها (روزهاي دهگانه) بسيار تهليل و تكبير و تحميد بگوييد».


نحوه تكبير:


الف) الله اكبر، الله اكبر، الله اكبر كبيرا


ب) الله اكبر، الله اكبر، لا اله الا الله، و الله اكبر، الله اكبر، و لله الحمد.


ج) الله اكبر، الله اكبر، الله اكبر، لا اله الا الله، و الله اكبر، الله اكبر، الله اكبر، و لله الحمد.


4-روزه روز عرفه: روزه عرفه به دليل آنچه از رسول الله ـ صلي الله عليه وآله و سلم ـ در مورد روزه عرفه به ثبوت رسيده است مستحب است. رسول الله ـ صلي الله عليه و سلم ـ مي فرمايد:


«(ثواب) آن را نزد الله اينگونه احتساب مي كنم كه كفاره گناهان سال قبل و سال بعدش باشد». (رواه مسلم)


5-فضيلت روز قرباني (نحر): بسياري از مسلمانان از عظمت و بزرگي اين روز غفلت مي ورزند حال آنكه برخي از علما بر اين نظر هستند كه اين روز مطلقا بهترين روز سال است حتي بهتر از روز عرفه. ابن قيم رحمه الله مي فرمايد: (بهترين روزها نزد خداوند روز نحر است كه همان روز حج اكبر است). چنانكه در سنن ابي داود از رسول الله ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ روايت است كه فرمود: «بزرگترين ايام نزد الله سبحانه و تعالي روز نحر است و پس از آن روز قَرّ» و روز قر يعني روز استقرار در مني كه روز 11 ذي الحجه است و گفته شده است كه روز عرفه بهتر است زيرا روزه اش كفاره گناهان دو سال است و هيچ روزي نيست كه الله متعال به اندازه روز عرفه انسانها را از آتش آزاد سازد، به اين دليل كه در اين روز الله متعال به بندگانش نزديك مي شود و به خاطر اهل موقف (حجاجي كه در عرفات وقوف كرده اند) به فرشتگان مباهات مي كند. البته قول اول صحيح تر است زيرا حديثي كه درباره آن آمده معارضي نداردو الله اعلم. و چه روز عرفه بافضيلت تر باشد و يا روز نحر، انسان مسلمان چه حاجي باشد چه مقيم بايد در به دست آوردن اين فضايل و استفاده از فرصت كوشا باشد...


چگونه به استقبال اين مواسم خير برويم؟


1- شايسته است انسان مسلمان با توبه نصوح و صادقانه و برگشتن از گناهان و ترك آنها به استقبال اين مواسم خير برود زيرا اين گناهان است كه انسان را از فضل پروردگار محروم مي سازد.


2- و همچنين بايد با عزم صادق و جدي براي اغتنام اين فرصتها از اين مواسم مبارك استقبال كنيم و هر كه با خداوند صدق ورزد، خداوند نيز او را تصديق خواهد كرد:


{والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا وإن الله لمع المحسنين} [العنكبوت/69]


(و كساني كه در راه ما جهاد كردند، قطعا آنها را به راه هاي خويش هدايت خواهيم كرد)


پس برادر و خواهر مسلمان من! تا فرصت هست از آن استفاده ببر. خداوند ما را بر قدرداني اين مواسم موفق بدارد.


برخي از احكام قرباني:


اصل در قرباني آن است كه براي زنده ها مشروع است چنانكه رسول الله ـ صلي الله عليه و سلم ـ و اصحابش براي خود و خانواده شان قرباني مي كردند اما اينكه برخي از مردم گمان مي كنند قرباني تنها براي مرده گان است، صحيح نيست و اصل و اساسي ندارد. اما قرباني براي اموات سه حالت دارد:


1-به همراه زنده گان براي آنها نيز قرباني شود؛ مانند اينكه فرد براي خود و خانواده اش قرباني كند و قصدش زنده گان و اموات باشد (خويشاوندانش كه فوت نموده اند) و دليل اين قول قرباني كردن رسول الله ـ صلي الله عليه وآله و سلم ـ براي خود و خانواده اش است در حالي كه برخي از خانواده او فوت كرده بودند.


2-اينكه فرد بر اساس وصيت متوفي برايش قرباني كند.


3-اينكه فرد به عنوان صدقه براي اموات بطور مستقل قرباني كند: و اين جايز است و فقهاي حنبلي تقرير نموده اند كه ثواب آن به متوفي مي رسد (با قياس بر صدقه) اما آنچه مشخص است اين نوع قرباني سنت و مستحب نيست به دليل آنكه رسول الله ـ صلي الله عليه وآله و سلم ـ براي هيچكدام از درگذشتگانش به طور خصوصي قرباني ننموده است. نه براي حمزه سيد الشهداء ـ رضی الله عنه ـ و نه براي فرزندانش كه قبل از او وفات كردند و نه براي همسرش ام المومنين خديجه رضي الله عنها كه از محبوب ترين همسرانش بود. و از هيچكدام از اصحاب پيامبر رضي الله عنهم اجمعين روايت نشده كه براي يكي از بستگان متوفي خود بطور خصوصي قرباني كرده باشند. همچنين كاري كه برخي از مردم انجام مي دهند و سال اول وفات ميت برايش قرباني مي كنند و اعتقاد دارند كه در اين قرباني نبايد هيچ كس را شريك نمود، صحيح نيست. شايد اگر آنها مي دانستند مي توان از طرف خود و خانواده خود چه زنده گان و چه رفتگان قرباني نمود، چنين نمي كردند.


آنچه نبايد شخص قرباني كننده انجام دهد:


اگر شخصي نيت قرباني كرد و ماه ذي الحجه (چه با رويت هلال و چه با تكميل ماه ذي القعده) وارد شد؛ بر او حرام مي شود كه موي خود را كوتاه كند و يا چيزي از آن كم كند و يا ناخن خود را بگيرد و يا هر چيزي از پوست خود بگيرد تا اينكه قرباني را انجام دهد زيرا در حديث ام السلمه رضي الله عنها از رسول الله ـ صلي الله عليه وآله و سلم ـ روايت شده كه ايشان فرمودند: «اگر ماه ذي الحجه وارد شد و يكي از شما خواست قرباني كند، مو و ناخن هايش را نگه دارد [كوتاه نكند]» [رواه أحمد و مسلم] و در لفظ ديگر حديث: «پس چيزي از مو و پوستش نگيرد تا قرباني كند» و اگر در وسط دهه ذي الحجه نيت قرباني كرد از زمان نيت اين كارها بر او ممنوع مي شود و اگر قبل از نيت مو و يا ناخن خود را كوتاه كرده بر او اشكالي نيست.


حكمت اين نهى: از آنجا كه قرباني كننده در برخي از اعمال نسك يعني قرباني براي الله با حاجيان مشاركت كرده است در برخي از خصوصيتهاي احرام نيز با آنها شريك مي شود مانند ممنوع بودن گرفتن مو و ناخن و ... اما خانواده او مي توانند اين كارها را انجام دهند.


و اين حكم خاص قرباني كننده است اما اين حكم به خانواده او و كساني كه او از طرف آنها قرباني مي كند تعلق نمي گيرد زيرا رسول الله ـ صلي الله عليه وآله و سلم ـ مي فرمايد:


«هر كدام از شما كه خواست قرباني كند ...» و همچنين از او روايت شده كه از طرف اهل بيتش قرباني مي كرد اما روايت نشده به آنان دستور امساك از اين موارد را داده باشد.


اما اگر شخصي كه نيت قرباني دارد چيزي از مو يا ناخن و يا پوستش گرفت گناهكار است و بايد به سوي الله توبه نمايد و ديگر تكرار نكند و كفاره اي بر او نيست و هيچ امري بر او تعلق نمي گيرد. و اگر از روي فراموشي يا جهل يا بدون قصد اين امور از او صورت گرفت گناهي بر او نيست. اما اگر مجبور شد به علتي اين امور را انجام دهد گناهي بر او نيست مثلا اگر ناخنش شكست و راهي جز كوتاه كردن آن نبود يا براي مداواي زحم موجود در سر مجبور به تراشيدن سر شد، و اينگونه موارد...



 

+ نوشته شده در  یکشنبه 14 مهر1392ساعت 6:55 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


 

از امام صادق (ع ) فرمود: هرکه هر روز بگوید لا اله الا الله حقا حقا، لا اله الا الله عبودیه و رقا، لا اله الا الله ایمانا و صدقا (نیست شایسته پرستشى جز خدا، حق است ، حق است ، نیست شایسته پرستشى جز خدا، به او بندگى و رقیت تقدیم کنم ، نیست شایسته پرستشى جز خدا، با ایمان و راستى گویم )، خدا روى خود به سوى او کند و از او روى برنگرداند تا به بهشت در آید.




+ نوشته شده در  شنبه 13 مهر1392ساعت 6:43 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



برای خلاصی از پرخوابی از سوره مبارک اعراف آیات زیر را قرائت کرده و از بارگاه ایزد منان تمنای کم کردن خواب کنید


آیات 54 - ۵۵ -56 سوره مبارک اعراف 


إِنَّ رَبَّكُمُ اللّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَكَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ﴿54﴾

ادْعُواْ رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿55﴾


وَلاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِيبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿56﴾


 

+ نوشته شده در  جمعه 12 مهر1392ساعت 0:8 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



دعایی منسوب به حضرت امیرالمومین علی علیه السلام :

زیر آسمان و مأ يوس از غير خداوند این ذکر شریف را بگویید :

 

اَللّهُمَّ اِنّى اَتَوَجَّهُ اِلَيكَ بِنَبيِّكَ نَبىِّ الرَّحمَةِ وَ اَهلِ بَيتِهِ

الَّذينَ اختَرتَهُم عَلى عِلمٍ عَلَى العالَمين .

اَللّهُمَّ فَذَلِّل لى صُعُوبَتِها وَ حُزُونَتِها وَاكِفنى شرِّها

فَاِنِّكَ اَنتَ الكافى المُعافى وَ الغالِبُ القاهِرُ القادِر.

 



+ نوشته شده در  پنجشنبه 11 مهر1392ساعت 0:3 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



«ِعبادَ اللَّهِ اِعْلَمُوا... مُحادَثَةُ النِّسَاءِ تَدْعُوا اِلَی الْبَلاءِ وَ یزیغُ الْقُلُوبَ وَ الرَّمْقُ لَهُنَّ یخْطَفُ نُورَ اَبْصارِ الْقُلُوبِ وَ لَمْحُ الْعُیونِ مَصائِدُ الشَّیطانِ؛ ‌ای بندگان خدا! بدانید که... گفتگو با زنان [نامحرم] سبب نزول بلا خواهد شد و دلها را منحرف می‌سازد. و پیوسته به زنان چشم دوختن نور دیده دلها را خاموش می‌گرداند و همچنین با گوشه چشم [به زنان] نگاه کردن از حیله‌ها و دامهای شیطان است»[تحف العقول:ص149]

«مَنْ فَاکهَ امْرَأَةً لَا یمْلِکهَا [حَبَسَهُ اللَّهُ] بِکلِّ کلِمَةٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ؛ هر کس با زن نامحرمی شوخی کند، برای هر کلمه که با او در دنیا گفته است، خداوند او را هزار سال زندانی می‌کند.»[وسائل الشیعه، ج 20، ص 198]




+ نوشته شده در  چهارشنبه 10 مهر1392ساعت 10:7 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



 آیت‌الله مجتهدی (ره) در درس اخلاقشان فرمودند :

بهترین وسیله رسیدن به خدا اهل بیت هستند.

 چهل سال پیش من گرفتاری داشتم، یکی از اولیا خدا در کربلا به من فرمودند: «به  حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان متوسل شوید، ایشان چون مادر ولی وقت ما هستند به فرزندشان می‌فرمایند که پسرم، این شخص به من متوسل شده خواسته‌اش را بده هزار صلوات یا یک ختم قرآن نذر ایشان کن تا گرفتاریت برطرف شود.»

آقای الهی واعظ از قول بنده این مطلب را بر روی منبر نقل کرده بودند، شخصی پیش من آمد و گفت: «آقا من این کار را کردم و فورا حاجتم را گرفتم.»




+ نوشته شده در  سه شنبه 9 مهر1392ساعت 1:36 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 




نحوه برخورد با نفس و حساب کشیدن از نفس ظرافتها و دقت هایی می طلبد که آشنایی با آنها ضرورت هرچه بیشتر ارتباط با یک عالم متخلق وحکیم  را نشان می دهد.

حضرت على - علیه السلام – می فرمایند
اعلموا عبادالله ان المؤمن لا یصبح و لا یمسى الا و نفسه ظنون عنده، فلا یزال زاریا علیها، و مستزیدا لها .(خطبه 176)
بدانيد، اى بندگان خداى ، مؤمن شب را به روز و روز را به شب نمى آورد مگر آنكه به نفس ‍ خويش بدگمان است و پيوسته بر او عيب مى گيرد و ، افزونتر از آنچه به جاى آورده ، از او مى طلبد.

دونکته در این جا حائز اهمیت است

 1) بدبینی  به نفس فقط منحصر به حد زبان وذهن نشود بلکه باید در مرحله عمل نشان داده شود. مثلا هنگام رانندگی هنگام تعامل با دیگران هنگام رای دادن و هنگام اختلاف با هم اتاقی و همسایه و همکار و.. ببینیم در این گونه موارد آیا به نفس خود بدبین هستیم و مواظب خدعه های نفسانی هستیم یا نه بدون تامل واز روی اولین تمایل تصمیم میگیریم وهمیشه طرف مقابل را مقصر می دانیم؟

2)  بدبینی دائمی به نفس مساوی با سرکوبی کامل و سرزنش دائمی نفس نیست.اگر کار بدی انجام دهیم باید خود را سرزنش کرده و محکوم کنیم تا دیگر  تکرار نکنیم ولی این سرزنش باید به اندازه خطا باشد سرزنش بابت انجام حرام و با سرزنش بابت انجام مکروه فرق دارند . سرزنشی که نشاط را ازما بگیرد و اجازه ندهد ما دیگر وظایف خود را انجام دهیم از سوی شیطان القاء  شده است .
مثلا کسی که نماز صبحش قضا شده جا دارد ناراحت باشد و خودش را سرزنش کند اما همین امر اگر باعث شود تمام روز یا بخشی از آن ملول و کسل شود وسایر وظایف را  انجام ندهد، معلوم است که از حد تعادل خارج شده است. رعایت نکردن این حد تعادل باعث میشود نفس یا یله و رها باشد ویا این سرخوده وخموده و ناتوان در انجام وظایف.




+ نوشته شده در  دوشنبه 8 مهر1392ساعت 0:7 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 




از امام باقر (ع ) روایت شده است که اگر بر شما مشکلى پیش آمده که شما را پریشان ساخته و از آن ترسناک هستید، دو رکعت نماز بخوانید و بعد از آن به طرف قبله هفتاد مرتبه این ذکر را بگویید و در هر مرتبه حاجت خود را ذکر کنید: یا ابصر الناظرین و یا اسمع السامعین و یا اسرع الحاسبین و یا ارحم الراحمین 




+ نوشته شده در  یکشنبه 7 مهر1392ساعت 0:1 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

                                       

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_


از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام روايت شده كه هر كس بجهت سهولت كارها و خلاصي از حوادث اين دعا را 100 مرتبه بخواند و با خود دارد موثر خواهد بود انشآء الله تعالي و به تجربه رسيده است و دعا اينست:

بسم الله الرحمن الرحيم سهلا بفضلك يا عزيز برحمتك يا ارحم الراحمين

* كتاب المخازن، صفحه 26




+ نوشته شده در  شنبه 6 مهر1392ساعت 0:50 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه از شر کسی خائف و بیمناکی این دعا را بخوان.

«اللهُمَّ اِنَّکَ لا یَکفِی مِنکَ اَحَد و اَنتَ تَکفِیُ مِن کُلِّ اَحَدَ مِن خَلقِکَ فَاَکفَنی شَرُّ 

(نام فرد شرور آورده شود)»

«بار خدایا، هیچکس شر تو را باز نمی گرداند، و تو شر همگان را باز می گردانی 

خدایا شر فلانی را از من بازگردان.»




+ نوشته شده در  پنجشنبه 4 مهر1392ساعت 6:18 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



روایت اول: به نقل از فرزندآیت الله موسی شبیری زنجانی

شرح ماجرا به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان این‌گونه نقل می‌شود که :در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می‌شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می‌گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می‌گوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می‌آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می‌آید و می‌گوید چه کار دارید؟

امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (علیه‌السلام) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می‌دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می‌بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی‌توانم چنین قولی به شما بدهم.حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد و فرمود: حالا که نمی‌توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می‌دهم و آن این که:

بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی.

و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی.

و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی.

و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد

و بعد سه بار آیه مبارکه: وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ؛

سوره طلاق (آیه 2 و 3) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند کفایت امرش را می‌کند، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است ) را می‌خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.


 روایت دوم:آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی:

امام و مرحوم ابوی بالا سر حضرت امام رضا علیه‌السلام، آشیخ حسنعلی را می‌بینند. می‌آیند که با ایشان صحبت کنند، ایشان زیارت می‌خواندند و اشاره می‌کنند بروید جلوی مدرسه حاج ملا جعفر، زیارت را که خواندم، به آنجا می‌آیم.به آنجا می‌آیند و ظاهراً امام به ایشان می‌گویند: «شما را به این حضرت رضا علیه‌السلام قسم می‌دهیم که علم کیمیا را به ما یاد بدهید». ایشان می‌گویند: اگر همه کوه‌های عالم را طلا کنید، آیا اطمینان دارید که از آنها سوء استفاده‌ای نشود؟»امام می‌گویند: «نه، اطمینان نداریم. می‌گویند: پس چه اصراری دارید چیزی را که ممکن است موجب خسران شود، یاد بگیرید؟ اما من چیزی را به شما یاد می‌دهم که برایتان خسارتی ندارد و محتاج دیگران هم نمی‌شوید.این را نشنیده بودم، بعداً از اخوی بزرگ حاج آقا موسی شنیدم و کاملش را برایم بیان کردند.ایشان می‌گویند آشیخ می‌گفتند اول آیة‌الکرسی می‌خوانید، بعد تسبیحات حضرت زهرا«سلام الله علیها»، بعد سه تا قل هو الله و سه صلوات و سه مرتبه « وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا »  سوره طلاق، آیات 2و3 » پدرم می‌فرمودند بعد از آن دیگر هیچ وقت محتاج نشدم.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 3 مهر1392ساعت 7:47 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


ذکر هنگام بیمارى

از محمد بن حمران گوید: اسماعیل ، فرزند امام صادق (ع ) بیمار شد و امام صادق (ع ) به او فرمود: ده بار((بگو یارب ، یارب )) زیرا هر که آن را بگوید، به او ندا رسد: لبیک ! حاجتى دارى ؟


بیماری صعب

الواحِدُ :

یعنی یگانه است… امام رضا علیه السلام فرمود:(در شرح الاسماء) هر که را مرض صعب بود ، ورد کند وهر روز صدویک نوبت بگوید:« یا واحِدُ» از آن بیماری صحّت یابد .


براي شفاي بيمار مي توانيد هر كدام از كار هاي زير را انجام دهيد

   1. مقدار كمي از خاك پاك مدفن سيد الشهداء(ع) را در آب زمزم مخلوط كرده

و هفتاد مرتبه سوره حمد بر آن بخوانيد و در نوبت هاي متعدد هر روز به بيمار بخورانيد تا شفا يابد

   2. به فقيران متعدد صدقه بدهيد
   3. روزي هفت بار سوره حمد را به نيت شفاي او بخوانيد
   4. هر كس نزد بيمار مي رود براي شفايش سوره حمد را بخواند
   5. بيمار را به مشاهد مشرف ( زيارتگاه ها و مرقد مطهر امامان و امامزاده ها و...) ببرند
   6. در حضور بيمار مرثيه بخوانيد به طوري كه منقلب و متاثر شود
   7. حديث كساء را براي شفاي او بخوانيد و هنگام خواندن عود روشن كنيد
   8. گوسفند نذر فقيران كنيد
   9. بيمار بعد از نماز صبح دو ركعت نماز حاجت خوانده و پس از آن سه بار بگويد : اللهم اشفني بشفائك و دواني بدوائك و عافني بعافيتك من بلائك فاني عبرك ابن عبدك – و سپس يكبار بگويد بحرمة الامام الكاظم



+ نوشته شده در  سه شنبه 2 مهر1392ساعت 0:4 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



مرحوم آیت‌الله نیستانکی نائینی در صفحه ۷۱ جلد دوم کتاب گوهر شب چراغ و مرحوم حضرت علامه آیت‌الله العظمی سید عباس حسینی کاشانی (ره) در صفحه ۳۱۲ جلد اول کتاب المخازن دستور نمازی را قرار داده‌اند که برای ثروت کاربرد دارد.

علمای مذکور فرموده‌اند که در بعضی از تفاسیر آمده، برای ثروتمند شدن به گونه‌ای که از حساب آن عاجز باشید در سه جمعه پشت سر هم دو رکعت نماز به شکل زیر بخوانید.

در هر رکعت ۱۰ مرتبه سوره حمد و ۱۱ مرتبه توحید بخوانید و پس از خاتمه نماز، ۱۰۰ صلوات بفرستید.




+ نوشته شده در  دوشنبه 1 مهر1392ساعت 0:7 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



«من کان يريد حرث الاخرة نزد له في حرثه‏» [الشورى : 20] . 


تعبير ديگري در چند جاي قرآن هست که آن خيلي عجيب است.در بعضي آيات، قرآن مي‏گويد اگر کسي کار بد بکند به همان اندازه که کار بد کرده به او کيفر مي‏دهند، و اگر کار خوب بکند چند برابر کار خوب به او[پاداش]مي‏دهند: «من جاء بالحسنة فله عشر امثالها» [الأنعام : 160] کسي که کار خوب بکند ده برابر به او پاداش مي‏دهند.

يک منطق ديگري در قرآن هست که خيلي لطيف و عالي است و آن اين است: «و من يقترف حسنة نزد له فيها حسنا» [الشورى : 23](اين خيلي عجيب است!)اگر کسي کار نيک و زيبا بکند ما به زيبايي کارش مي‏افزاييم، يعني ما گريم و پرداختش مي‏کنيم.وقتي کار در مسير خلقت و رضاي الهي قرار بگيرد اينچنين است.شما کاري را در مسير رضاي الهي انجام بدهيد، بسا هست اين کار شما معايب و نواقصي دارد، اما خدا به فضل و لطف خودش آن معايب و نواقص را بر طرف مي‏کند و زشتي‏هاي عمل شما را از بين مي‏برد و تبديل به زيبايي مي‏کند.خدا نسبت‏به کار نيک مشاطه گري مي‏کند، بديهايش را مي‏پوشاند و به جايش خوبي مي‏آورد.

پس اين دو مطلب است:يکي اينکه يک کار خوب که انسان مي‏کند خدا آن را ده تا کار خوب حساب مي‏کند.اين، جنبه کميت کار است، يعني لطف الهي بر کميتش مي‏افزايد.يکي هم جنبه کيفيت کار است که انسان يک کار نيمه زيبا انجام مي‏دهد، بعد مي‏بيند خدا تمام زيبا به او تحويل مي‏دهد.اينها همه فرع بر اين است که انسان به آن نور هدايتي که سراسر عالم را گرفته است روشن باشد، کور و تيره و گمراه نباشد.اين معجزه‏ها همه از همان روشني ايمان و روشن بودن به مقصد اصلي خلقت پيدا مي‏شود «ليجزيهم الله احسن ما عملوا» که خدا پاداش بدهد به آنها به نيکوترين وجهي که عمل کرده‏اند.مقصود اين است که آن عملي که انجام داده‏اند، به حد احسني که مي‏شد آن را انجام دهند، آن طور به آنها پاداش مي‏دهد.اين آن عملي است که انجام داده و خواسته‏اند «و يزيدهم من فضله و به فضل خودش باز[بر پاداش]اضافه مي‏کند. «و الله يرزق من يشاء بغير حساب‏» خدا آنکه را که بخواهد بدون حساب و بدون اندازه روزي مي‏دهد. روز فقط نان و آب نيست، همان فضل و رحمت الهي است.خدا هر که را بخواهد[روزي بي‏حساب مي‏دهد.]البته خواستن خداوند از روي قرعه کشي و به گزاف نيست.




+ نوشته شده در  شنبه 30 شهریور1392ساعت 0:3 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩ 

 در منتخب الختوم است كه هر كس در ورطه اي يا بليه اي گرفتار شود

 و راه نجات بر او مسدود گردد 

بعد از هر نماز 19 مرتبه بگويد: 

نجاة منك يا سيد الكريم نجنا و خلصنا بحق بسم الله الرحمن الرحيم



+ نوشته شده در  جمعه 29 شهریور1392ساعت 8:48 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن


از حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام حدیثی معتبر در خصوص روا شدن حاجات منقول است که در ادامه مطلب دستور بسیار مجرب آن را آورده‌ایم.

هر که عقد کند انگشتان دست راست خود و بگوید «یا الله یا رحمن یا رحیم یا حی یا قیوم» و عقد انگشتان دست چپ کرده و بگوید «یا سمیع یا بصیر یا علیم یا ودود یا مستعان» و بعد از آن انگشتان دست راست خود فتح کند و بگوید «کهیعص» و بعد از آن انگشتان دست چپ خود را فتح کرده و بگوید «حمعسق» و سپس متوجه آن حاجت خود گردد، حاجاتش روا گردد.

عقد به معنای بستن و فتح به معنای باز کردن است.



+ نوشته شده در  پنجشنبه 28 شهریور1392ساعت 7:31 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



این دعا از جمله مجربات بسيار عالي در زمينه رفع نيازها و مشكلات مالي است.

 اين دستور از حضرت محمد صلي‌الله عليه و آله وسلم نقل شده و آن حضرت فرموده‌اند: 

هر كس بخواهد روزي بر او فراخ گردد و به آساني (روزي) به او برسد،

 بايد هر صبح و شب اين دعا را 3 مرتبه بخواند.


در برخی منابع آمده است که نتیجه این عمل به حدی است که تا هفت پشت ذاکر محتاج نشده‌اند!




+ نوشته شده در  سه شنبه 26 شهریور1392ساعت 0:30 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 


کارت پستال درخواستی طراحان


السلام ای حضرت سلطان عشق

یا علی موسی الرضا ای جان عشق

السلام ای بهر عاشق سرنوشت

السلام ای تربتت باغ بهشت


کارت پستال درخواستی طراحان

 

امام رضا ع:

خداوند، پر حرفی و تلف کردن ثروت 

و اظهار نیاز کردن زیاد از همنوعان را دشمن می دارد.

میلاد شمس الشموس، خسرو اقلیم طوس، شاه انیس النفوس،

برشما و خانواده ی گرامیتان، تبریک و تهنیت




+ نوشته شده در  دوشنبه 25 شهریور1392ساعت 11:28 PM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 



در دو کتاب وزین بحر الغرائب و گل‌های رنگارنگ آمده است که این ختم در برآمدن حاجات شرعی بسیار مجرب است و شکی در روا شدنش نیست!


این ختم عظیم الشان را می‌بایستی که به مدت ۳ شب انجام داد. البته یقین کامل و شک نکردن، شرط اجابت آن است. به مدت ۳ شب و هر شب ۱۰۰۰ مرتبه دعای زیر را بخوانید. بهتر است که جهت انجام این دستور، محلی خلوت و به دور از دید دیگران را انتخاب نمایید. پس از خاتمه ۱۰۰۰ مرتبه، حاجت خود را بیان کنید.

الهی الهی قَدْ اِنْقَطَعَ رَجائی عَنِ الخَلْقِ وَ اَنْتَ رَجائی








+ نوشته شده در  دوشنبه 25 شهریور1392ساعت 7:16 AM  توسط  فریبا♥♥·٠•●  | 

مطالب جدیدتر
مطالب قدیمی‌تر